- Odbiór osobisty -Click&Collect
- Kurier - gratis od 1000 zł
- Przelew bankowy
- Płatność przy odbiorze
Przyczepka rowerowa Nordic Cab Active to ekonomiczna wersja wózka klasy premium czyli Nordic Caba Urbana. Różnice między nimi są znaczące, podobnie jak w samolocie, ale użytkownicy i pasażerowie obu przyczepek (niezależnie od wieku) odczuwają to samo. Zadowolenie z wycieczki i radość z wygodnego dotarcia do celu.
Amortyzacja
Amortyzacja w Nordic Cab Active jest możliwie jak najprostsza – podobne rozwiązanie znajdujemy w przyczepkach Burley i Qeridoo. Gruba czerwona sprężyna, regulowana (choć z trudem i bez żadnej przedziałki) metalowym pierścieniem pracuje miękko i bez zarzutu, na każdym wyboju zmniejszając niewygodę dziecka, związaną z jazdą po trudniejszym terenie. Oczywiście nie należy zapominać, że prędkość maksymalna zalecana przez producentów przyczepek rowerowych to 24-25 km/h, więc wielkie wytrzęsienie dzieciakom przy takiej szybkości i tak nie grozi.
Ocena: 1,5/2
Pozycja siedzenia
Gdy dzieci są jeszcze małe i zdarza im się zasnąć podczas dłuższej wycieczki, niezwykle istotna okazuje się pierwszorzędna zaleta Nordic Caba Active czyli regulowane oparcie. Kąt nachylenia można tam zmienić (są trzy pozycje: w tym najniższa z odchyleniem pod kątem 45 stopni) odciągnięciem jednej wajchy, znajdującej się pod siedzeniem. Nie jest to jednak rozwiązanie tożsame z tym z Urbana, gdyż nie ma możliwości regulacji każdego siedzenia z osobna: albo dwoje dzieci siedzi, albo dwoje dzieci leży. Brak też miękkiej wyściółki znanej z Urbana, ale jak już wzmiankowałem, ten model jest ekonomiczny, na miarę portfela polskich rodzin, na czymś więc producent musiał obniżyć koszty. Podsumowując nie zmienia to faktu, że rozwiązanie regulowanej podwójnej kanapy w Activie stawia tę przyczepkę bardzo wysoko w rankingu dbających o komfort dziecka podczas snu.
Ocena: 1,5/2
Miejsce wewnątrz przyczepki
Lekko wyprofilowane boki przyczepki oraz brak rozdzielenia dzieci przegrodą pośrodku siedzenia (jak np. w Croozerach) powoduje, że jeśli chodzi o szerokość miejsca wewnątrz kabiny, to jest go wystarczająco nawet dla dwóch pięciolatków. Problem pojawia się gdzie indziej. Gdy położy się maksymalnie siedzisko, starsze dziecko nie będzie miało gdzie wstawić stóp wewnętrz kabiny. Mogą one być jedynie oparte o ramę i wystawać poza obręb przyczepki. Dodatkowo siedziska nie są identycznej wielkości. To z prawej strony (patrząc od strony jadącego rowerem rodzica), przeznaczone dla młodszego dziecka, ma dłuższą „ławeczkę”, a więc po jego rozłożeniu jest tam jeszcze mniej miejsca na stopy. Projektanci wyszli bowiem z założenia, że Nordic Cab Active to przyczepka dla dzieci z dużą różnicą wieku, a nie dla bliźniąt.
Oparcie z racji regulacji nie kończy się pod samym sufitem, więc zostaje niewykorzystana dość znaczna wysokość przyczepki - wyższemu dziecku zabraknie miejsca na oparcie głowy, choć jeszcze do pokrywy nie dotknie.
Ocena: 1,5/2
Zagłówki/pasy
Pięciopunktowe wyściełane pasy oraz miękkie zagłówki (choć z nieznacznie wyprofilowanymi bokami) przywodzą na myśl te z Urbana, czyli są dość stardardowym rozwiązaniem na tle konkurencji.
Ocena: 0,5/0,5
Ochrona przeciwsłoneczna
W przyczepce Nordic Cab Active, podobnie jak w innych przyczepkach tego producenta, zamiast przyciemnianych szybek z filtrem UV zastosowano materiałowe osłony znajdujące się z przodu oraz po bokach, które w razie potrzeby zapewniają skuteczną ochronę przed działaniem słońca. Gdy nie są potrzebne szybko i łatwo można je schować do stosownych kieszeni.
Ocena: 1,5/1,5
Ochrona przeciwdeszczowa
Dzieci w przyczepce Nordic Cab Active są (dość standardowo) chronione przed deszczem folią przeciwdeszczową zapinaną suwakiem do zewnętrznej pokrywy. W przypadku długotrwałej ulewy nie będzie to jednak wystarczająca ochrona przed zmoczeniem od góry i dołu.
Ocena: 0/1
Wentylacja
W odróżnieniu od Nordic Caba Urbana w przyczepce rowerowej Active brakuje okienek przy bocznych szybach, które wentylują wnętrze przyczepki, gdy folia przeciwdeszczowa jest w użyciu (np. podczas deszczu, lub gdy błoto spod kół roweru pryska na dzieci). Oczywiście nie brak wywietrzników z tyłu, które skutecznie działają, gdy przewiew możliwy jest przez moskitierę.
Ocena: 0,5/1
Waga
Waga przyczepek to niezmiernie ciekawy temat. Każdy producent waży swoją przyczepkę tak, aby uzyskać pożądaną wartość i tak wynosi ona dla Nordic Cab Active - 15 kg. Gdy się jednak doczyta instrukcję, wynika z niej, że to waga bez kół. Więc użytkownik podczas wycieczki ciągnie za sobą ciężar o co najmniej dwa kilo większy. Taka wartość sytuuje omawiany wózek w kategorii przyczepek cięższych, co nie ułatwia codziennego użytkowania.
Ocena: 0,5/2
Wielkość
Norweski producent dba o kompaktowość swych produktów więc oczywiście Nordic Cab Active mieści się w drzwiach o szerokości 80 cm. Ciekawie rozwiązano też kwestię wystających po bokach odbijaczy, uniemożliwiających dostanie się czegoś między koło, a kabinę. Są one ruchome i podczas transportu w samochodzie można je schować – przyczepka jest dzięki temu 13 cm węższa i wejdzie zapewne do większości bagażników.
Ocena: 1,5/2
System składania
Składanie Nordic Cabów to ogólnie pięta achillesowa tych konstrukcji. Trwa ono nieco dłużej niż w innych przyczepkach i trzeba nabrać wprawy, by pamiętać w jakiej kolejności wykonać dane czynności czyli złożyć siedzisko, odczepić materiał od ramy, złożyć rączkę do środka, popchnąć tylną ściankę wewnątrz kabiny), a także nie przytrzasnąć sobie palców (przed czym producent lojalnie ostrzega). Ten element nie będzie oczywiście stanowić problemu dla osób przechowujących rozłożoną przyczepkę w garażu.
Ocena: 0/2
Bagażnik
Przewożenie bagażu podczas wycieczki rowerowej, to kolejny problem, któremu powinni stawić czoła norwescy projektanci. Co prawda tylna kieszeń w Activie jest ponad dwukrotnie obszerniejsza niż w Urbanie, ale nadal jest to zbyt mało, aby zapakować tam cały bagaż na wyprawę. Dodatkowo system ściągania pasów, by nic nie wypadło z kieszeni, wydaje się niedopracowany i po zapakowaniu trzeba jeszcze użyć dodatkowego paska.
Ocena: 0/1
Regulowana rączka
Rączka w Nordic Cab Active nie posiada pełnej regulacji, są to cztery pozycje, które w sposób szybki i łatwy (jedną ręką) można zmienić. Jako wózek ta przyczepka sprawdza się znakomicie, chociaż w odróżnieniu od Urbana ma jedno kółeczko z przodu, a nie dwa.
Ocena: 0,5/0,5
Hamulec
Z wcześniejszym punktem łączy się kwestia hamulca. Tak jak w większości wózków jest to nożny hamulec postojowy, blokujący równocześnie oba koła, gdy chcemy się zatrzymać, ukryty pod kieszenią.Wystarczający do zwykłego użytkowania jako jako wózka i przyczepki, niewystarczający do jazdy na rolkach.
Ocena: 0,5/1,5